Facilitering handler om at gøre mennesker i stand til at samarbejde, skabe, udvikle og opnå mål - sammen!

Bag om

Jeg har de sidste 12 år arbejdet bredt indenfor kommunikation, ledelse, videnorganisering og undervisning indenfor byggeri, advokokatbranchen, bank og it. Jeg har en baggrund som bibliotekar DB, fra 2000 på Danmarks Biblioteksskole i Aalborg. Derudover har jeg læst spansk og internationale studier på Aalborg Universitet. Begge uddannelser der efterfølgende er brugt på en lidt “skæv” vis, – og som hver især har givet mig gode kompetencer i retning af evnen til struktur og overblik, dokumentation og kulturelle forståelser.

Jeg er uddannet facilitator af Anne Weber Carlsen, Facilitator i 2009. Der fandt jeg min rette hylde. Anne og jeg fungerer i dag som samarbejdspartnere. Anne og jeg har fra 2009-2011 uddannet mere end 100 facilitatorer internt i Jyske Bank. Uddannelsen til facilitator har været og er stadig en fantastisk rejse, – jeg udvikler mig hver gang jeg arbejder sammen med andre facilitatorer, nye processer, vinkler og viden opstår.

Jeg er uddannet projektleder hos konsulenthuset Promentum i 2011/12, og har siden brugt det til at supportere andre projektledere som agil coach, og til undervisning. Jeg har kørt mindre projekter på egen hånd.

I oktober 2013 blev jeg uddannet agil coach hos Crisp, Stockholm. Uddannelsen samlede rollerne facilitator, mentor, underviser og coach under eet tag, – og har bevidstgjort mig omkring hvornår det er givtigt at bruge de forskellige roller når jeg arbejder med mennesker.

I dag arbejder jeg som implementeringskonsulent hos JN Data hvor fokus er deep implementation af projekter, hvis leverancer betyder større komplekse forandringer i menneskets hverdag og strategisk organisatorisk implementering af ny strategi bredt i organisationen. Her er fokus formidling af transition, og at gå fra teknisk provider til service provider og integrator.

Fra april 2011 – maj 2014 har jeg arbejdet hos Bankdata som facilitator og proceskonsulent, hvor facilitering var en stor del af min hverdag, både som support til andre facilitatorer, og som udførende indenfor mange forskellige typer af processer og workshops. Jeg supporterede projektledere og projekttteam i iterativ projektstyring i rollen som agil coach, arbejdede med udvikling af projektorganisationen og drev et internt facilitatornetværk.

2005-2011 var jeg ansat i Jyske Bank som Lean konsulent, hvor jeg har arbejdet med optimering og effektivisering af processer. Det indebærer facilitering af workshops, hvor tilstanden idag analyseres udfra Lean principperne og de fremtidige processer tegnes. Det handler om forandringsledelse og det at kunne håndtere forandring, og forberede, supportere, coache ledelsen og medarbejdere på de forandringer der kommer.

Jeg har et stort antal kurser i bagagen i projektledelse og samarbejde,kommunikation generelt, kurser i kropssprog og præsentationsteknik.

Jeg samarbejder med Runa Kunø omkring kurser, netværk og workshops

Runa er uddannet lærer, coach og facilitator. Hun har arbejdet med undervisning og coaching i både offentligt og privat regi. Derudover har hun lavet en række workshops indenfor arbejdsmiljø og mentalt overskud. Hun brænder for at skabe ansvar og handlekompetence hos den enkelte og har stor erfaring med at rykke mennesker gennem samtale, og ved hvornår og hvordan de gode spørgsmål stilles.